Θες να παραγγείλεις από το εξωτερικό κάτι αλλά δεν μπορείς λόγο capital control; Μάθε πως εκατοντάδες συμπολίτες σου μπορούν με μια μόνο εφαρμογή που θα κατεβάσεις στο κινητό.
Ξεπεράστε τα capital control με την εφαρμογή της Revolut.
1. Κατεβάζουμε την εφαρμογή από το Play Store.
2. Ανοίγοντας την εφαρμογή, μας ζητείται να συνδεθούμε στο λογαριασμό μας ή να πραγματοποιήσουμε νέα εγγραφή.
3. Διαλέγουμε Register (Εγγραφή) και κατόπιν εισάγουμε τον τηλεφωνικό μας αριθμό για επιβεβαίωση.
4. Μόλις εισάγουμε τον αριθμό, μας αποστέλλεται ενα SMS που ανιχνεύεται αυτόματα από την εφαρμογή, ταυτοποιείται το κινητό μας και η διαδικασία προχωράει στο επόμενο βήμα. Ενδέχεται το SMS να μην ανιχνευτεί αυτόματα από την εφαρμογή, οπότε θα πρέπει να εισάγετε τον κωδικό.
5. Η εφαρμογή θα μας ζητήσει να διαλέξουμε έναν τετραψήφιο αριθμό ασφαλείας (passcode). Αυτό θα μας το ζητά κάθε φορά που εκκινούμε την εφαρμογή ή πρόκειται να κάνουμε κάποια ευαίσθητη ενέργεια (π.χ αποστολή χρημάτων σε άλλο Revolut account). Ενώ αν έχουμε κάποιο promo code θα μας το ζητήσει σε αυτό το βήμα. (βλέπε FAQ ερωτηση 5 για το promo code)
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το passcode είναι διαφορετικό από το PIN της φυσικής κάρτας Revolut για τη χρήση της σε φυσικά καταστήματα και ΑΤΜ! (Περισσότερες πληροφορίες σε παρακάτω βήματα)
6. Βάζουμε τα προσωπικά μας στοιχεία, όπως ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας κλπ όπως αυτά ζητούνται στο παρακάτω screenshot.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Εισάγετε το ονοματεπώνυμό σας όπως αυτό αναγράφεται με λατινικούς χαρακτήρες στην αστυνομική ταυτότητά σας ή σε χρεωστική κάρτα Ελληνικής τράπεζας που τυχόν διαθέτετε, για να μην αντιμετωπίσετε προβλήματα στο μέλλον. (Τα screenshots πάρθηκαν από τον χρήστη kwgwkou τον οποίο ευχαριστώ πολύ για τη συνολική βοηθειά του).
7. Η κύρια οθόνη της εφαρμογής είναι η ακόλουθη. Δεν υπάρχει κάποιο ποσό στη κάρτα μας και δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη κάποια συναλλαγή. Βλέπουμε 3 επιλογές: Top Up, Send και Exchange
8. Στο εικονίδιο κάτω δεξιά, μεταξύ άλλων μπορούμε να δούμε τα στοιχεία που έχουμε καταχωρήσει καθώς και τα στοιχεία της εικονικής κάρτας μας (αριθμός κάρτας, CVV, ημερομηνία λήξης).
Τα βασικά μας στοιχεία από την επιλογή Profile. Καλό είναι να συμπληρώσουμε ένα έγκυρο email επικοινωνίας. Μπορεί να χρειαστεί αν ξεχάσουμε το passcode ή αν αντιμετωπίσουμε άλλα προβλήματα με την υπηρεσία.
Screenshot από την επιλογή “My Card”. Στην επιλογή “Show PIN” θα μας δώσει το PIN που πρέπει να εισάγουμε όταν πραγματοποιούμε αγορές σε φυσικά καταστήματα ή όταν βάζουμε την κάρτα σε ένα ATM. Εδώ επίσης μπορούμε να αιτηθούμε να λάβουμε ταχυδρομικώς την φυσική Revolut Mastercard και να δούμε την πορεία της αφιξής της. Η φυσική κάρτα Revolut θα φτάσει στο γραμματοκιβώτιο με τα ΕΛΤΑ, και οχι συστημένη ή με κάποιο courier.
Η αποστολή της είναι προς το παρόν δωρεάν και ο χρόνος παραδοσής της φτάνει συνήθως τις 7 μέρες.
Σε πρόσφατη ενημέρωση της εφαρμογής (Έκδοση 2.4.2 – 21/4/2016), προστέθηκαν επιπλέον δικλείδες ασφαλείας που επιτρέπουν το “κλείδωμα” της κάρτας για συγκεκριμένες συναλλαγές.
Σε περίπτωση που θελήσουμε να αλλάξουμε το PIN που μας δίνεται σε κάποιο άλλο δικής μας προτίμησης τότε έχετε υπόψιν σας πως το νέο PIN θα ενεργοποιηθεί αφού εισάγουμε την κάρτα σε κατάλληλο ATM. (screenshots από τον χρήστηkwgwkou)
9. Στο ζουμί τωρα, για να “φορτίσουμε” την Revolut διαλέγουμε απο την προηγούμενη οθόνη την επιλογή “TOP UP”. Η πρώτη επιλογή “Top Up by Card” δεν έχει νόημα αυτή τη στιγμή για τους περισσότερους κατοίκους Ελλάδας λόγω capital controls, άρα επιλέγουμε την επιλογή “Top Up via Transfer” όπως φαίνεται παρακάτω.
10. Σε αυτήν την οθόνη βλέπουμε τα στοιχεία που χρειαζόμαστε για να στείλουμε έμβασμα στη Revolut από το ebanking του ελληνικού (και όχι μόνο) τραπεζικού λογαριασμού μας. Εχετε υπόψιν σας πως οι περισσότερες ελληνικές τράπεζες χρεώνουν 1 ευρώ έξοδα για εμβάσματα μέσω ebanking (από τον γκισέ τα έξοδα είναι πολύ μεγαλύτερα). Προσοχή: Επιλέξτε νόμισμα EUR (είναι η μεσαία επιλογή) για να δείτε τα σωστά στοιχεία.
Πριν δούμε τα στοιχεία που χρειαζονται για να συμπληρώσουμε το έμβασμα, η εφαρμογή μας τονίζει ποιο θα είναι το Reference number, αναγκαίο για τη σωστή ολοκλήρωση του εμβάσματος.
Επίσης, όπως φαίνεται και στο screenshot, είναι αναγκαίο ο τραπεζικός λογαριασμός από τον οποίο θα στείλετε έμβασμα για “φόρτιση” (Top Up) της κάρτας, να προέρχεται από τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο είμαστε δικαιούχοι (ή έστω συνδικαιούχοι).
11. Για να φτάσει το έμβασμα στη Revolut και να πιστωθούν τα χρήματα στο λογαριασμό μας, μπορεί να χρειαστούν 2-4 εργάσιμες ημέρες. Όταν αυτό συμβεί θα ειδοποιηθούμε με notification από το Revolut app και ανοιγοντάς το θα δούμε την παρακάτω οθόνη.
Στο παρακάτω screenshot φαίνεται το πόσο καθώς και μερικές κινήσεις που πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση Revolut.
Στη νέα έκδοση της εφαρμογής, κάνοντας swipe προς τα πάνω για να δούμε το συνολικό ιστορικό συναλλαγών, έχει προστεθεί ένα mini menu πάνω δεξιά όπου μπορούμε να δούμε κάποιες συγκεκριμένες συναλλαγές, όπως Top Up, μεταφορές κλπ
Εδώ βλέπουμε ένα πλήθος κινήσεων που πραγματοποιήθηκαν με τη κάρτα Revolut, όπως η χρέωση και η επιστροφή του 1,4 ευρώ από το PayPal, κάποιες αγορές από το Aliexpress καθώς και αποστολή χρημάτων σε άλλο λογαριασμό Revolut και μεταφορά ποσού από τρίτο λογαριασμό Revolut στο δικό μας.
Πατώντας επάνω σε κάθε συναλλαγή μπορούμε να δούμε περισσότερες λεπτομέρειες για αυτήν, π.χ. ισοτιμία σε περιπτώσεις μετατροπής συναλλάγματος.
Όσοι θέλετε να συνδέσετε την κάρτα Revolut στο PayPal σας, ΠΡΟΣΟΧΗ: πρέπει να έχετε ήδη χρήματα στο Revolut account σας (τουλάχιστον 3-4 Ευρώ), αλλιώς θα αποτύχουν οι δοκιμαστικές χρεώσεις του PayPal και δε θα μπορείτε να συνδέσετε την κάρτα σας. Οπότε, βεβαιωθείτε πρώτα ότι έχετε στείλει ένα έμβασμα (βλ. βήματα 10-11) και τα χρήματα έχουν πιστωθεί στο λογαριασμό Revolut σας.
Σημαντικό: Σε περίπτωση κλοπής της φυσικής κάρτας ή αν υπάρχει υπόνοια για υποκλοπή των στοιχείων της κάρτας τότε θα πρέπει να την μπλοκάρουμε. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε από την επιλογή “My Card” του μενού που υπάρχει κάτω δεξιά και κατόπιν “Block”.
Στη συνέχεια θα εμφανιστεί το εξής παράθυρο
Με αυτό τον τρόπο την απενεργοποιούμε προσωρινά και μας δίνεται η επιλογή να την αντικαταστήσουμε (“Replace card”)
Όπου αν επιλέξουμε την αντικατάστασή της τότε θα μας δίνονται οι εξής επιλογές
Αν πατήσουμε το πρώτο (Θέλω μια ψηφιακή Κάρτα – “I Want a Virtual Card”) μας εκδίδει άμεσα μια νέα κάρτα με καινούργιο αριθμό και CVV.
Αν πατήσουμε στην δεύτερη επιλογή (Θέλω μια κάρτα σε φυσική μορφή – “I Want a Physical Card”) μας βγάζει μια καρτέλα με τα στοιχεία μας για να μας αποσταλεί η νέα κάρτα κατευθείαν εφόσον το επιθυμούμε με τα καινούργια στοιχεία.
Αν πατήσουμε την τρίτη επιλογή (Έχω ήδη κάρτα – “I Already Have a Card”) ανοίγει ένα μενού που εισάγουμε τον αριθμό της παλιάς μας κάρτας αλλά δεν δίνει την επιλογή παραλαβής μιας καινούργιας κάρτας σε φυσική μορφή.
Αν επιλέξουμε να ζητήσουμε έκδοση κάρτας για δεύτερη φορά υπάρχει ένα Fee κόστους 7€ για τα μεταφορικά, τα οποία όμως αν εξηγήσεις στο Support οτι έγινε κλοπή της φυσικής κάρτας που ειχες, είναι πρόθυμοι να σου τα επιστρέψουν άμεσα!